donderdag 12 mei 2022

Marmodhuis deel 7

 12-05-2022

Het is een jaar geleden dat ik voor het laatst bezig was met het Marmodhuis.

In dit jaar was er veel gebeurd,maar nu heb ik de draad weer opgepakt.

Een paar weken geleden kreeg ik Corona,dus ik het een mooi moment om te beginnen met de badkamer.

Hier gaat de badkamer in komen.
De kamer boven de hal.
Eerst heb ik de tegelvloer gemaakt.
Ik vond een leuke tegel op internet en heb deze meerdere malen op een stuk stevig papier uitgeprint.
Daarna heb ik ze op een stuk karton geplakt en heb er vijf lagen hoogglans verf op gedaan,zodat ik er later nog tussen kon voegen. Dat deed ik met allesvuller.


De wanden zijn gesneden uit stukjes hout die ik gepakt heb op een stuk papier en heb deze geverfd.


Nu wordt het tijd om een bad,toilet en wastafel uit te zoeken.


Ik had eerst de badkamerset van Chrystbon gemaakt.Maar in deze badkamer lijkt het allemaal zo klein. Dus dat werd het niet. Maar ik was hier ook niet echt tevreden over.
Maar weer even zoeken op Internet.

Gelukkig heb ik een 3d printer van Photon. Dus ging ik op zoek naar en mooie wastafel en een bad.



Uiteindelijk vond ik deze wastafel. Lekker ouderwets en mooi van vorm. De spiegel die erboven hangt,had ik nog ergens liggen. Ik heb deze helemaal kaal geschuurd en opnieuw in de verf gezet.

Het bad werd een beetje een probleem. De oppervlakte van mijn 3d printer was te klein om een 1:12 bad uit te printen. Ik moest iets anders verzinnen.
Gelukkig kreeg ik hulp van Sun Lemmens. Zij had het bestand van het bad wat ik had gekocht in delen gemaakt. Nu kon ik het wel uitprinten en dan aan elkaar vast lijmen.

Met een scoobydoo touwtje als douche slang werd het allemaal één geheel.

Een wasmand mocht er ook niet ontbreken in de badkamer. 
Ik ben niet zo goed in wickeren dus heb ik een bol haakgaren genomen.
Deze wond ik om een bekertje voor de vorm.
De deksel van de wasmand heb ik gelijmt op een stukje karton.


Natuurlijk alles wat opvrolijken met handdoeken en accessoires. De prullenbak is op de zelfde manier gemaakt als de wasmand.

 Aan de linkerkant vond ik het een beetje kaal aan de muren.
Toen vond ik op youtube een tutorial van een hangend kastje door Julie Warren.
Wie dit kastje ook wilt maken,kan dat hier vinden:

Ik maakte er gelijk twee. 

Voor zover is de badkamer nu klaar. Ik vind vast nog wel leuke dingen om erin te doen.
Maar dit is voorlopig het resultaat!

Melissa







  








 





  








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De dakpannen

Marmodhuis deel 7

 12-05-2022 Het is een jaar geleden dat ik voor het laatst bezig was met het Marmodhuis. In dit jaar was er veel gebeurd,maar nu heb ik de d...